0 محصولات
نمایش سبد خرید
کاسه نمد قیفی کلاچ پژو 405
ویژگیهای محصول
کاسه نمد قیفی کلاچ پژو 405
تهیه شده از مرغوبترین کامپاند موجود در بازار با ضمانت صنایع لاستیک سازی کیمیا شیمی نصف جهان
موجود در انبار صنایع لاستیکی کیمیا شیمی (نصف جهان)
موجود در انبار
- ارسال توسط فروشگاه اینترنتی صنایع لاستیکی کیمیا شیمی (نصف جهان)
بازگشت
-
ارسال توسط فروشگاه اینترنتی
صنایع لاستیکی کیمیا شیمی (نصف جهان)
این کالا پس از مدت زمان مشخص شده توسط فروشنده در انبار فروشگاه اینترنتی صنایع لاستیکی کیمیا شیمی (نصف جهان) تامین و آماده پردازش میگردد و توسط پیک فروشگاه اینترنتی صنایع لاستیکی کیمیا شیمی (نصف جهان) در بازه انتخابی ارسال خواهد شد.
7,500 تومان
در سیستم موتور برای جابه جایی نیرو به سمت گیربکس یا سیستم انتقال قدرت در خودرو، مجموعه قطعاتی وجود دارد. این مجموعه قطعات به نام سیستم کلاچ خودرو معروف است. کلاچ خودرو دارای قطعات خاصی است. یکی از این قطعات، بلبرینگ کلاچ است که روی محور یا شفت گیربکس حرکت می کند. برای نظم دادن به حرکت و جا به جایی راحت تر بلبرینگ کلاچ از قیفی گیربکس استفاده می شود. قیفی گیربکس نقش مهمی در حرکت بلبرینگ کلاچ دارد. قیفی گیربکس دارای جنسی مقاوم و نسوز از نوع سیلیکونی است. این قطعه در کارکردی دیگر برای پوشش و محافظت از کاسه نمد فعالیت می کند که در زیر قیفی گیربکس وجود دارد.
لازم به تذکر است که توجه داشته باشید
هنگام تعویض قیفی گیربکس، به سالم بودن کاسه نمد گیربکس توجه کنید.
توصیه می شود هنگام تعویض قیفی گیربکس، کاسه نمد گیربکس نیز تعویض شود.
یه عبارت بهتر، کاسه نمد از طریق عمل پمپ کردن در محل تماس لبه و سطح شفت، از نشتی جلوگیری میکند. جهت پمپ، نسبت مستقیمی با جهت پروفایل فشاری دارد. این پروفایل فشاری توسط طراحی هندسی لبه کنترل میشود که گرادیان فشاری بزرگتری در بخش روغنی لبه ایجاد میکند. البته این گرادیان فشاری تنها یک جنبه از نحوه عملکرد کاسه نمد به شمار میآید.
جنبه دوم، وجود لایهای روغن بین لبه کاسهنمد و سطح شفت است. جنبه سوم به تشکیل ناهمواریها بر روی لبه کاسهنمد اختصاص دارد. این ناهمواریها به گونهای قرار میگیرند که سیال را به طرف بخش روغنی پمپ میکنند.
مشکل دیگر، زمانی است که دمای خارجی به حداقل دمای عملیاتی لبه میرسد. در دماهای پایین، اگر شفت دارای «لنگی» (Runout) باشد، به دلیل کاهش انعطافپذیری لبه، امکان پارهشدن آن وجود دارد. دمای انباره نیز در عمر قطعه تاثیر دارد. در حقیقت، رابطه مستقیمی بین عمر قطعه و دمای انباره وجود دارد. در صورتی که اولولیت با عمر بیشتر قطعه باشد، دمای انباره پایین را باید مد نظر قرار داد اما در صورتیکه عمر بالا اهمیت چندانی نداشته باشد، دمای بالای انباره اثرات مثبتی بر روی سیستم خواهد داشت. با افزایش این دما، ویسکوزیته سیال و مصرف انرژی کاهش پیدا میکند
دمای زیرلبه تابعی از سرعت شفت، اصطکاک مواد، زبری سطح و دماهای خارج و انباره است. با افزایش این عوامل، دمای زیرلبه نیز افزایش مییابد. اصطکاک مواد نیز به خواص الاستومر، بار روی لبه و روانکاری آن ارتباط دارد.
7−10 psi7−10 psi ذکر میشود و زمانی که با این محدوده از فشار سروکار داریم باید سرعت شفت را نیز در نظر داشته باشیم
و این مجموعه با هدف تهیه وتولید این قطعات سعی براین داشته تا محصولاتی مرغوب و با کیفیت تولید نماید و با حذف واسطه ها محصولات خود را با قیمتی مناسب در اختیار بازار و تمامی مصرف کنندگان این مرزو بوم قرار دهد.
لازم به تذکر است که توجه داشته باشید
هنگام تعویض قیفی گیربکس، به سالم بودن کاسه نمد گیربکس توجه کنید.
توصیه می شود هنگام تعویض قیفی گیربکس، کاسه نمد گیربکس نیز تعویض شود.
نحوه عملکرد کاسه نمد چگونه است؟
نحوه عملکرد کاسه نمد بسیار ساده است. لبه کاسه نمد بر روی بخش دوار – به طور معمول شفت – قرار میگیرد و جداره (قطر بیرونی) در محفظه نگهدارنده به صورت فشرده چفت میشود و به این ترتیب، کاسه نمد در جای خود قرار میگیرد. برای جلوگیری از حرارت زیاد، لبههای کاسه نمد باید روغنکاری شود.یه عبارت بهتر، کاسه نمد از طریق عمل پمپ کردن در محل تماس لبه و سطح شفت، از نشتی جلوگیری میکند. جهت پمپ، نسبت مستقیمی با جهت پروفایل فشاری دارد. این پروفایل فشاری توسط طراحی هندسی لبه کنترل میشود که گرادیان فشاری بزرگتری در بخش روغنی لبه ایجاد میکند. البته این گرادیان فشاری تنها یک جنبه از نحوه عملکرد کاسه نمد به شمار میآید.
جنبه دوم، وجود لایهای روغن بین لبه کاسهنمد و سطح شفت است. جنبه سوم به تشکیل ناهمواریها بر روی لبه کاسهنمد اختصاص دارد. این ناهمواریها به گونهای قرار میگیرند که سیال را به طرف بخش روغنی پمپ میکنند.
عوامل تاثیرگذار در عمر کاسه نمد چه هستند؟
عواملی که بر عمر کاسهنمدها تاثیرگذارند که از جمله آنها میتوان به دما و فشار اشاره کرد.دما
سه شکل دمایی در کاسهنمدها وجود دارد که به دمای بیرونی، دمای «زیرلبه» (Underlip) و دمای «انباره» (Sump) تقسیم میشود. مجموع اثرات این دماها سبب میشوند تا مواد الاستومری در این قطعات، سخت شوند که در نهایت عدم انعطاف و کاهش عمر قطعه را به همراه دارد. دمای خارجی میتواند ناشی از هر منبع حرارتی خارجی باشد و تاثیر شدیدی بر عمر این قطعه خواهد داشت.مشکل دیگر، زمانی است که دمای خارجی به حداقل دمای عملیاتی لبه میرسد. در دماهای پایین، اگر شفت دارای «لنگی» (Runout) باشد، به دلیل کاهش انعطافپذیری لبه، امکان پارهشدن آن وجود دارد. دمای انباره نیز در عمر قطعه تاثیر دارد. در حقیقت، رابطه مستقیمی بین عمر قطعه و دمای انباره وجود دارد. در صورتی که اولولیت با عمر بیشتر قطعه باشد، دمای انباره پایین را باید مد نظر قرار داد اما در صورتیکه عمر بالا اهمیت چندانی نداشته باشد، دمای بالای انباره اثرات مثبتی بر روی سیستم خواهد داشت. با افزایش این دما، ویسکوزیته سیال و مصرف انرژی کاهش پیدا میکند
دمای زیرلبه تابعی از سرعت شفت، اصطکاک مواد، زبری سطح و دماهای خارج و انباره است. با افزایش این عوامل، دمای زیرلبه نیز افزایش مییابد. اصطکاک مواد نیز به خواص الاستومر، بار روی لبه و روانکاری آن ارتباط دارد.
فشار
کاسهنمدهای شعاعی برای عملکرد در سیستمهای پرفشار طراحی نشدهاند. بخش انعطافپذیر بسیار نازک است و از هیچ حمایت مستحکمی نیز بهره نمیبرد. کمی افزایش فشار کافی است به لبه خارجی نیرو وارد کند تا این لبه برگردد که این امر نیز سبب کاهش عمر قطعه میشود. حد بیشینه فشار در کاربردهای صنعتی به میزان7−10 psi7−10 psi ذکر میشود و زمانی که با این محدوده از فشار سروکار داریم باید سرعت شفت را نیز در نظر داشته باشیم
درک عملکرد کاسه نمد
عملکرد کاسه نمد را به راحتی میتوان در یک خودرو مشاهده کرد که در تصویر زیر نشان داده شده است. در این نوع از موتورها، حرکت رفتوبرگشتی پیستونها به حرکات دوار شفت تبدیل میشود و شفت نیز توسط یاتاقانهای فلزی در بر گرفته شده است. برای روغنکاری یاتاقانها و همچنین بخشهایی که فلزات با یکدیگر در تماس هستند، از روغن استفاده میشود. از آنجایی که محفظه روغن (کارتل روغن) به محفظه موتور متصل شده است، یاتاقانها به یک فضای مشخصی بین موتور و شفت احتیاج دارند. در اینجا از کاسه نمد برای جلوگیری از روغنریزی ناحیه اتصال یاتاقانها استفاده میشود.کاسه نمد در خودرو
تقریبا هر بخشی از خودرو که از روغن استفاده کند، کاسه نمد به عنوان عضو جداییناپذیر آن دیده میشود. این بدان معنی است که در سیستمهای انتقال قدرت، فرمان، ترمز و … باید از این قطعه بهره گرفت.و این مجموعه با هدف تهیه وتولید این قطعات سعی براین داشته تا محصولاتی مرغوب و با کیفیت تولید نماید و با حذف واسطه ها محصولات خود را با قیمتی مناسب در اختیار بازار و تمامی مصرف کنندگان این مرزو بوم قرار دهد.
برای ارسال نظر لطفا وارد شوید و یا
ثبت نام کنید
0 دیدگاه برای کاسه نمد قیفی کلاچ پژو 405