اورینگ درب ترموستات پژو 206

(دیدگاه 0 کاربر)
ویژگی‌های محصول

اورینگ درب ترموستات پژو 206

تهیه شده از مرغوبترین کامپاند موجود در بازار با ضمانت صنایع لاستیکی کیمیا شیمی نصف جهان

موجود در انبار صنایع لاستیکی کیمیا شیمی (نصف جهان)
موجود در انبار
  • ارسال توسط فروشگاه اینترنتی صنایع لاستیکی کیمیا شیمی (نصف جهان)
بازگشت
  • ارسال توسط فروشگاه اینترنتی صنایع لاستیکی کیمیا شیمی (نصف جهان)
    این کالا پس از مدت زمان مشخص شده توسط فروشنده در انبار فروشگاه اینترنتی صنایع لاستیکی کیمیا شیمی (نصف جهان) تامین و آماده پردازش می‌گردد و توسط پیک فروشگاه اینترنتی صنایع لاستیکی کیمیا شیمی (نصف جهان) در بازه انتخابی ارسال خواهد شد.

420 تومان

نقش واشر ترموستات

واشر ترموستات در چگونگی کارایی قطعات اصلی موتور خودرو نقش مهمی ایفا می کند. این قطعه حالت نمدی داشته و می توان از آن به عنوان درزبند یا آب بند ترموستات استفاده کرد. برای ساخت درزبند از مواد گوناگونی مانند برش دادن در صفحات لاستیکی، فلزی، نمدی، مقوایی، فایبرگلاسی، سیلیکونی یا بسپاری استفاده می شود.
اصلی ترین وظیفه واشر ترموستات  آب بندی و جلوگیری از نشتی آب رادیاتور است. هنگامی که موتور سرد است از ورود آب به رادیاتور به وسیله ترموستات بسته می شود. در این حالت آب موجود در دور سیلندر در مسیر بسته دور موتور گردش می کند تا وقتی که گرمای رادیاتور به درجه حرارت مطلوب برسد.وقتی دمای رادیاتور بالا رود، جیوه داخل ترموستات منبسط می شود. برای جلوگیری از بالا رفتن بیش ازحد دمای رادیاتور، مسیر حرکت آب به رادیاتور باز می گردد. این چرخه برای جلوگیری از بالا رفتن دمای رادیاتوربارها تکرار می شود. در صورتی خرابی و فرسودگی واشر ترموستات ممکن است آب از رادیاتور به بیرون نشت کند.
یکی از مهم ترین نشانه خرابی واشر ترموستات، همین نشتی آب از رادیاتور است. با مشاهده این علامت می توان دو علت برای خرابی واشر ترموستات بیان کرد. یکی مونتاژ غیراصولی این قطعه و دیگری فرسودگی و پوسیدگی آن به دلیل کارکرد طولانی مدت آن است. وتوصیه ی تمام کارشناسان استفاده از واشرهای مرغوب و استاندارد میباشد.

               

کاربرد اورینگ در صنعت خودروسازی

اورینگ ها به عنوان یکی از پرمصرف ترین وسایل کاربردی با مکانیسمی بسیار ساده در اکثریت غریب به یقین ماشین ها، علی الخصوص خودروهای شخصی شناخته می شوند.
در این جا قصد داریم کاربرد اورینگ ها را در صنعت خودروسازی با ذکر مثال هایی بررسی کنیم.
ابتدا به حالت های استفاده از اورینگ و نحوه کار آن می پردازیم.

اورینگ در کجاها به کار می رود؟

اورینگ ها اساسا درسه حالت به کار می روند که در تصویر نمایش داده شده و در زیر به تعریف آن اشاره شده است.
به صورت استاتیک: در این حالت گلند ثابت و بی حرکت است که در صنعت Face Seal نام می گیرد.
به صورت داینامیک: این حالت به دو دسته تقسیم می شود. یکی هنگامی که گلند متحرک بر روی پیستون طراحی شده است و در صنعت Piston Seal نام می گیرد؛ دیگری هنگامی که گلند متحرک بر روی بدنه طراحی شده است و در صنعت Rod Seal نام می گیرد.

کاربرد اورینگ در خودروسازی

خودروها به صورت پیچیده ای از انواع قطعات بزرگ و کوچک با متریال های مختلف ساخته می شوند و نکته قابل توجه این جاست که بنابه فناوری کنونی، بدون قطعات لاستیکی نمی توانند تولید گردند.
اتومبیل های امروزی برای ساخته شدن، به طور متوسط حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ قطعه لاستیکی را به کار می گیرند که یکی از این قطعات اورینگ ها می باشند.
به موارد زیر توجه کنید.

کاربرد اورینگ دریچه گاز

از جمله مشکلاتی که امکان دارد در بخش دریچه گاز برخی ماشین ها پدیدار شود، خشک شدن اورینگ دریچه گاز و در نتیجه هوا کشیدن گلویی است. این مسئله در دور آهسته موتور مشکلاتی را ایجاد می کند و با بیش از اندازه پایین آمدن دور موتور، در نهایت موتور خاموش می گردد.
همچنین خراب شدن اورینگ موجب گاز خوردن به هنگام استارت زدن در صبحگاه می شود؛ چراکه گاز، ناخود آگاه هرز خورده و دور موتور نوسان می یابد.
اورینگ دریچه گاز بایستی در برابر روغن، ازن، اسید و مواد شیمیایی و همچنین ساییدگی مقاومت مناسبی داشته باشد.

کاربرد اورینگ سوزن انژکتور

اورینگ سوزن انژکتور هنگامی که در سایز و جنس مناسب به کار گرفته شود، به خوبی به سیلند چسبیده و عمل آب بندی را انجام می دهد. کار این محصول در حقیقت ممانعت از ورود بخارهای سوختی به بیرون از موتور اتومبیل است. این اورینگ بسیار حساس است و با دو متریال وایتون و سیلیکون در بازار موجود می باشد.
نوع اورینگ سیلیکون در مواجهه با بنزین، روغن، ازن، اسید و مواد شیمیایی دفرمه نمی شود و از منفی ۶۰ درجه سانتی گراد تا مثبت ۳۰۰ درجه سانتی گراد حرارت مقاومت دارد.
نوع اورینگ وایتون نیز علاوه بر خواص اورینگ سیلیکون، به خوبی در برابر مواد نفتی و هیدروکربنی مقاومت دارد و تا PSI750 فشار درون سیلندر را می تواند متحمل شود. اورینگ وایتون در بیشتر موارد انتخاب مناسب تری نسبت به اورینگ سیلیکون است.

کاربرد اورینگ لوله بخاری

در بیشتر اتومبیل ها، رادیاتور بخاری در درون اتاق خودرو قرار گرفته است و چنانچه در کف خودرو آب رادیاتور وجود داشته باشد، رادیات نشتی دارد و می تواند آسیب های جبران ناپذیری به خودرو وارد کند. نشتی رادیات در ۹۹ درصد مواقع به علت خرابی اورینگ لوله بخاری است.
اورینگ لوله بخاری معمولا به جنس سیلیکون بوده و دربرابر روغن، ازن، اسید و مواد شیمیایی و ساییدگی مقاومت خوبی دارد.

کاربرد اورینگ باک بنزین

نام های دیگر اورینگ درب باک بنزین، اورینگ مهره باک و اورینگ پمپ بنزین است. این اورینگ معمولا از جنس NBR ساخته شده و کاملا در برابر بنزین مقاوم است. بنابر این چیزی که پمپ بزنین را درزگیری کرده و مانع نشتی بنزین یا احساس بوی بنزین می گردد همین وسیله کوچک و ساده اما پر کاربرد می باشد.
این اورینگ روی پمپ بنزین نصب می شود در مقابل روغن نیز مقاوم است. 

کاربرد اورینگ منیفولد

منیفولد یا به عبارت دیگر چند‌راهی در دو نوع “منیفولد ورودی و خروجی” و “منیفولد هوا و دود” تولید می گردد. کار منیفولد خارج نمودن د‌ود د‌اغی که از احتراق سوخت د‌ر پیشرانه حاصل گشته به بیرون است و کار منیفولد هوا، وارد کردن مخلوط هوا و سوخت به درون محفظه احتراق می باشد.
وظیفه اورینگ منیفولد در این سیستم آب بندی مکان متصل شدن کاربراتور با منیفولد و منیفولد با سرسیلندرها برای ممانعت از ورود هوا به درون است.
این قطعه لاستیکی حدودا بعد از ۱۰۰هزار کیلومتر حرکت با خودرو، بایستی تعویض گردد و اگر به جای آن از اورینگ غیرمرغوب یا اندازه نامناسب استفاده شود، موجب بالا رفتن مصرف سوخت می گردد.
اورینگ های منیفولد در مقابل روغن، ازن، اسید و مواد شیمیایی و سایش دوام بالایی دارند.

کاربرد اورینگ بوش پیستون

اورینگ بوش پیستون یکی از مهم ترین قطعات لاستیکی خودرو می باشد که در صورت استفاده ناصحیح یا خراب بودن آن، خودرو دچار روغن ریزی می گردد. این قطعه  معمولا سیلیکونی، بایستی در برابر  روغن، ازن، ساییدگی، اسید و مواد شیمیایی مقاوم باشد و از دمای منفی ۶۰ الی مثبت ۲۰۰ در جه سانتی گراد حرارت را متحمل شود.

کاربرد اورينگ ترموستات

یکی از قطعات یدکی خودرو، اورینگ ترموستات است که در سیستم خنک کاری کاربرد دارد و جهت آب بندی ترموستات در درون درب ترموستات نصب می گردد. اورینگ ترموستات معمولا از جنس سیلیکون ساخته می شود تا در مقابل حرارت و تغییر دما مقاومت مناسبی داشته باشد.
کار اورینگ درب ترموستات بسیار حساس است؛ چراکه اگر نوع نامرغوب آن استفاده شود یا سایز نامناسبی داشته باشد، می تواند منجر به نشتی و در نهایت سوختن واشر و موتور گردد.

کاربرد اورینگ درب روغن ریز

این اورینگ سیلیکونی را بر روی درب مکان ورودی روغن قرار می دهند تا موجب باعث آب بندی آن گردد. عملکرد این قطعه در پیشگیری از هزینه های اضافی خودرو که ممکن است در اثر روغن ریزی ایجاد شود بسیار موثر است. همچنین اورینگ درب روغن ریز با توجه به نوع طراحی و جنس آن، در برابر حرارت بسیار بالا مقاوم است.

و این مجموعه با هدف تهیه وتولید این قطعات سعی براین داشته تا محصولاتی مرغوب و با کیفیت تولید نماید و با حذف واسطه ها محصولات خود را با قیمتی مناسب در اختیار بازار و تمامی مصرف کنندگان این مرزو بوم قرار دهد.



                                                                                    

0 دیدگاه برای اورینگ درب ترموستات پژو 206

برای ارسال نظر لطفا وارد شوید و یا

محصولات مرتبط